Sunday, March 6, 2011

Jupe mung di nung: KT

Memang last minute. Setelah digoda by sms oleh 'Imrang' (a.k.a Imran, my ex-student) yang kaki fotografi, MrHubby ajak aku ke KT the following day.

Pagi-pagi bersarap dulu... standard la..
Kalo ada gambar keliling/ahli keluarga, tanda tengah tunggu makanan la tu.


Kalo takde gambar makanan tu, tanda dah kebulor sangat la tu. makanan sampai je, terus makan... lupa nak snap-snap dah.


Sempat snap gambar sekor rimau dok lepak atas pokok kat Kg Geliga.

Real tak?

Again... again...
Beli sata dulu, buat bekal otw sambil drive kununnya.

tak dilupakan Otak-otak, atau orang Ganu panggil 'otok-otok'. Comel sebutannya!


Sampai KT, mesti la jumpa tour guide dulu.
Check-in kat Batu Burok Beach Resort....


Then, Imran bawak makan Nasi Ayam Yunnan, dekat-dekat Pantai Batu Burok.

Sedap...

Haa..korang tengok la. Punya posing, sampai tak sedar kuah kicap tu menjejeh...
Hehehehe. Kantoiii...
Dah 'kkenyang nnyandor'... baru raung-raung (round-round) bandar.
Amik gambar Cas Ligas.


...Pegi Pasar Payang yang popular dengan kain batik tu.
Aku macam biasa la... sepasang pun tak beli. Sebab aku selalu lupa ari Khamis kena pakai baju batik gi keje. Lagipun, aku tak pakai kain mahal-mahal nih.. Hahaha


Yang TShirt ni jugak aku berkenan... sebab ada macam-macam dialek Terengganu yang popular.


Soft toys mostly bentuk penyu, maklumlah

Bling-bling pun banyak, tapi aku tak tergoda sangat.
(uishhh..tetiba terfikir- Normal tak aku ni sebagai pompuan?)

Mokcik, maintain comey ye...
Kepok keping memang banyak bblanar la...


Budak-budak ni comel sungguh main kotak macam bas kat tengah pasar. Bila sedar MrHubby & Imran amik gambar, ggrudung ggrapok tembo seme. Hahaha


Gerak dari Pasar Payang, pegi Masjid Kristal pulak.

Ni la Masjid Kristal yang disebut-sebut orang selama ni. Aku ingat bapak besar.. Rupanya ruang solatnya besar surau kat foyer menara UiTM tu je aku rasa.


Ini dia... Ultraman lawan dengan Eleking di halaman Masjid Kristal...
Siap ada cheerleader lagi. Bahahaha...

Petang pulak... gi makang kepok lekor kat Seberang Takir...


dan aktiviti 'menembak' la...

Sibuk amik gambar keliling, takde pun gambar Imran...

Haaa.. ada pun terselit satu. Hehehehe. Sori ye Imrang. Kecik secotet je gambar mung.


Titanic karam di Terengganu.

Petrol jual dalam botol je. Errr... masa cuaca panas tak bahaya ke?

Kata MrHubby "Cer letak huruf K, biar jadi Allah Peliharakanlah K.Terengganu. Marah tak orang daerah lain? Hehehe"

Ni gambar tak menjadi sebab malas keluarkan tripod.

Malam tu, kitorang makan kat Selly, Medan Ikan Bakar.
Muka pompuan ni sebijik macam Oyis, sebab tu aku suruh MrHubby snap.


Whew! Penat giller...
Konon ingat vacation ni nak berehat, tapi penat jugak jadinya.



Sunrise... the next morning...
Time ni aku berguling je kat resort.

Lepas breakfast dan bergalak sakan aku & Lil Adam kat swimming pool, kitorang pun balik untuk ke destinasi seterusnya.

Checking out.


Babai KT. Nok gi Kuatang pulok...

10 comments:

  1. Bestnye jalan2. Uhuk, gambar macik comey kat Pasar Payang tu buat aku gelak besar.

    And gambar Ultraman bertarung di masjid, buat aku rasa nak gigit Adam.

    And, gambar sunrise tu sgt lawa! Tu kudos tu ur hubby ke diri sndr? Ooo of course si suami, sbb si isteri tgh membongkang kat resort.

    Fuhh best rasa da dpt komen. x

    ReplyDelete
  2. aeronok kau jln2 sane ehh..sata tetap xtggl..
    mahal jugak ke batik kat situ..xde yg reasonable price ke???

    ReplyDelete
  3. keji tul tak ingat amik gambar imrangggg!!!! hahah ;D

    ReplyDelete
  4. haha, rasa honoured plak sbb 'featured' di sini. btw. i rasa muka tu mungkin ada mirip, tp baju dia tu, exactly sama ngan i pakai in my last entry (winetr break in morlaix). cuba la tgk... sama kan? kan? kan? seremmmmm...

    ReplyDelete
  5. bestnya jalang-jalang cari makang di teganung..rinduuuuuu :(

    ReplyDelete
  6. bibier karim,
    woh.lps geram bg komen nampak.hahaha

    zeta,
    ada gak yg reasonable, tapi bagi aku yg cheapskate ni, tetap mahal la.

    jiji-fify,
    blame mrhubby la. dia yg pegang kamera.haha

    noris,
    ye ke? mak aiii..eerie meh

    elissmie,
    jalang jalang cari makang

    ReplyDelete
  7. seronoknye jalan and makan... :P

    ReplyDelete
  8. Gila kelahap sata mung ni... sedak sgt ker?

    ReplyDelete
  9. Whoops ...The truth is Ιt did show uρ in the conversation.

    Never madе the rеԁuce.

    Аlsо vіѕit my web sіte .
    .. green smoke good for you

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat